Nove činjenice o jajetu

kokoska-2Nasuprot ranijem shvatanju da previše konzumiranja jaja može da dovede do srčanog udara, ona ga upravo preventiraju, jer sprečavaju nastanak krvnog ugruška. To se dešava zahvaljujući proteinima iz žumanceta, koji  sprečavaju taloženje krvnih pločica i pretvaranje fibrinogena u fibrin. On služi kao podloga za taloženje krvnih pločica i stvaranje krvnog ugruška, koji ulazi u cirkulaciju i sprečava protok krvi. Lecitin u žumancetu sadrži jedinjenje holin, koje ima ulogu u razvoju mozga i memorije.

Zbog sadržaja holesterola jaja svrstana na „crnu listu“ namirnica pre tridesetak godina. Međutim, tokom poslednjih godina ipak im zasluženo raste nutricionistički rejting. Istraživanje grupe naučnika sa Harvard  School of Public Health koje je trajalo punih 14 godina iznedrilo je rezultate koji su jaja prikazali u sasvim pozitivnom svetlu. Studija je sprovedena na 117,000 medicinskih sestara, a rezultati studije pokazali su da nema razlike u riziku od bolesti srca kod ispitanica koje su jele prosečno jedno jaje nedeljno i ispitanicakoje su jele više od jednog jajeta dnevno.

Druga studija, objavljena u Journal of the American College of Nutrition ukazala je da su jaja namirnica koja ublažava glad gojaznih osoba učinkovitije od pekarskih proizvoda (u jednakom kalorijskom unosu). Pokazalo se da gojazne žene koje su za doručak tokom 2 meseca jele po 2 jajeta izgubile 65 % više kilograma, a struk im se smanjio za 83 % više u poređenju s onim ženama na dijeti koje su za doručak jele pecivo. Stoga su naučnici zaključili da su JAJA POGODNA DIJETALNA HRANA!