Zdravstveni aspekti konzumacije jajeta

Poboljšavaju moždanu funkciju

zdravstveni-aspekti-konzumacije-jaja
Jaja su izvrstan izvor holina, ključne komponente mnogih struktura u staničnim membranama, čija fleksibilnost i integritet zavisi od adekvatne količine holina. S obzirom da fosfatidilkolin i sfingomijelin, predstavljaju značajan postotak ukupne mase mozga, jasna je važnost holina u održavanju funkcije i zdravlja mozga.
Holin je takođe sastavni deo acetilkolina, neurotransmitera koji prenosi impulse među živčanim stanicama.

Pospešuju vid

Prema rezultatima naučnih studija, karotenoidi, lutein i zeaksantin mogu preventivno delovati na razvoj makularne degeneracije i katarakte, bolesti koje se javljaju kao posledica starenja. Jaja, se u tom kontekstu, s obzirom da su izvanredan izvor luteina i zeaksantina, mogu posmatrati kao namirnice u službi zaštiite zdravlja očiju. Jedno jaje sadrži između 150 i 250 mikrograma luteina i oko 200 mikrograma zeaksantina.

Jaja za nadoknadu energije, zdravu kožu, kosu i nokte

Jaja su dobar izvor biotina, vitamina koji učestvuje u metabolizmu masti i ugljenohidrata te stoga konzumiranje jaja može podstaći stvaranje energije u telu.
Ovaj vitamin takođe učestvuje u održavanju zdrave kože kose i noktiju. Ne treba se onda čuditi osobama koje na kosu, kako bi im bila bujnija, sjajnija i generalno zdravija, stavljaju različite maske na bazi sirovih jaja.

Za mišiće i vitku liniju

Belanca jaja su nezaobilazna stavka u ishrani bodibildera i sportske ishrane uopšte. Zbog svog amonokiselinskog sastava ona su savršen izbog proteina za podršku mišićnog rasta i oporavka. Belanca ne sadrže masnoće.